Matförsök

Nu håller jag på och fixar en måltid åt råttorna - 40g köttbullar (kanske det inte bästa köttet... =P), 80g isbergssallad, tomat och morot, 80% fullkornsmakaroner. Sen ska jag mixa det så att ratzen inte kan peta ut något. Tyvärr tror jag att det blir lite lite mat för 5 råttor att dela på, men det är väl en bra början i alla fall! Sen lär jag komma på hur mycket de äter...

Nu har de fått maten! Gott enligt råttorna! Det vart ca 190gr mat och det var lite mindre än vad jag brukar ge dom (brukar ge en full skål). Men så ger jag alltid så pass mycket så att det inte äts upp på en gång - alla ska kunna äta sig mätta, så att inte den som kommer sist blir utan.

Paula: Kanske en fördelning på 20% protein, 30% kolhydrater och 50% grönsaker är bättre? Fast jag måste verkligen komma på lite fler grönsaker att variera med =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0