Vägning 2

Japp, rådisarna har blivit vägda igen. Och som vanligt tänker jag lägga ut vikterna här:

Westmale 482g (442)
Titti 290g (277)
Cocos 340g (327)
Clementin 323g (273)
Sushi 380g (357)
Knittel 293g (245)
Skeden 345g (326)
Madde 275g (243)

Och vad f*n har hänt? xD Helt plötsligt har alla gått upp massor i vikt!

Min hypotes - jag har snålat med färskmaten de senaste veckorna, för att de åter igen blivit dåliga på att äta av torrfodret. Jag vill att i alla fall en torrfodermatskål ska gå åt i veckan åt åtta råttor... Och nu frossar de torrfoder =)

Kommentarer
Postat av: Paula

Jadu, jag tror din hypotes stämmer - själv har jag gjort precis tvärtom - bara givit mina tåttor blötfoder ett tag, för hur jag än predikar om nyttig mat för att _inte_ få överviktiga råttor, är nu ett par av mina SKITtjocka! :D I mitt fall tror jag att det också beror på att äldre damer har lättare för att lägga på sig...

2008-02-18 @ 23:55:44
URL: http://www.rackarns.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0