Nu har killarna flyttat och råtteriet lunkar vidare

Gurkan, Lucifer, Månster och Crimson flyttade hem till Johanna igår. =( Nu har jag 12 råttor allt som allt. Men tjejerna känns som om de skulle vara minst 100 till antalet ändå. Så någon brist på råttor känner jag tack och lov inte =) Har fortsatt lite råttplaner här idag i alla fall - att göra mitt rum roligare och råttvänligare, och plockat av på skrivbordet och gjort plats för datorn. Men jag insåg ganska snart att det inte funkar att sitta vid datorn samtidigt som råttorna är ute. Jag får sitta och ösa ner råttorna från skrivbordet och från knät. =P Så nu har jag tänkt spärra av dörren och skrivbordet, men hur jag ska kunna göra det på ett smart sätt vet jag inte än. Jag har provat satt upp lite saker för. Stora, platta kartonger, ett plastbord utan ben och en spånskiva. Men det är inte så stadigt och inte så högt som jag hade velat ha det. Samt inte ett dugg snyggt ;-) Funderar på att köpa träskivor och skruva på stöd på, så att det blir stadigt. Hmmm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0