Vad jag är trött på det här...

Jag är rädd att jag fått in någon smitta hos mina råttor... 8 av 12 råttor rosslar och två livmoderinflammationer med en månads mellanrum. Jag ringde till Roslagstull nyss och sitter fortfarande och kokar. Jag hatar att bli behandlad som om jag inte vet något! Personen i kassan hade allvarliga fel att lyssna - om jag säger samma sak som henne, INNAN hon sagt det, så innebär det vanligtvis att hon inte behöver berätta det för mig - snarare fortsätta från den punkten jag slutade och ev. kommentera. När jag sa att jag inte kan gå till dom (2000kr för två råttor) utan får gå till Ahlbergs så sa hon att de behöver vård och att det inte är bra att avvakta. Nej, självklart ska dom få vård, men kanske inte hos er!? Undersökningsavgiften ligger på 510kr per råtta. Skulle jag då ta dit två, skulle bara grundavgiften bli 1020kr.

Jag har drygt 1500kr, sen får inte jag några pengar förrän i september (tack vare csn). Jag lägger helst inte alla dom pengarna på två råttor nu, utan möjlighet att medicinera resten. Det sa jag till tjejen i receptionen och hon uppfattade det som att jag inte hade råd att gå till veterinären och tänkte skita i det. Vad sägs som att lyssna?

De val jag har nu är...
1. Gå till Ahlbergs.
2. Gå till Roslagstull med en råtta (vilket riskerar att kosta en hel del)
3. Gå till Roslagstull med två råttor (vilket skulle kosta ca 2000kr - det är egentligen inget alternativ för jag har inte ens dom pengarna)

Jag har inga möjligheter att låna pengar av mina föräldrar, jag har inget sommarjobb, jag får inte studiebidrag förrän i september. Jag har som sagt drygt 1500kr fram till i september så hur gör jag?

Hur som helst tänkte jag ringa och höra med lite råttfolk idag också...


Det är inte konstigt att jag har magkatarr...

Kommentarer
Postat av: Paula

kraaam låter inget vidare det där... Jag skulle faktiskt tippa på att det skulle bli billigare att besöka XL i örbyhus, inkl resa! Ett tips (men på lång sikt): leta upp en liten privatvet och lära upp den på råttor :) Det är så jag har gjort med XL och jag förkunnar varje gång jag är där att mitt mål är att han ska bli sveriges bästa råttveterinär :D Positivt är ju att bl a Mia nu bor i närheten och går till honom med alla sina råttor, så även de flesta jag känner i omgivningen - det ökar ju möjligheterna för honom att utvecklas som råttexpert!

2008-07-14 @ 13:44:34
URL: http://rackarns.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0