Gammeltanter och att-göra-lista

Gamla tant-råttor kan knappt beskrivas med ord. Jag passar ju Sofias råttor, och då även Sol. Hon är gammal, lite rultig och har ett par tre tumörer. Hon är riktigt matglad och äter som bara den, men hon är lite dålig på att tvätta sig. Jag har hjälpt henne med det - nos, öron, svans, rumpa, tassar osv. Hon har fått flera stortvättar och hon tycker att det är riktigt mysigt efteråt när hon får ligga i ens knä och bli torkad med en handduk. Jag har märkt att hon putsar tillbaka också, och tycker hon att jag blir för hårdhänt så tar hon i mer med tänderna och putsar hårdare själv ^^ Sötnos!

Det är kul att bo här, men det blir lite ensamt också =) När jag kommer hem igen ska jag ta tag i mitt rum och alla råttor. Så det som står på listan är:

  1. Städa burar
  2. Städa golvet
  3. Göra ordning i garderoberna
  4. Klippa klor
  5. Väga alla
  6. Ordna upp papperna i pärmen med registreringar osv
  7. Skriva en artikel om roans
  8. Fota alla och presentera alla djuren här i bloggen
Det var allt jag kom på nu men det dyker säkert upp fler saker om en stund ;-) Om inte annat när jag kommer hem och börjar med allt. Men jag har all tid i värden för jag har ju sommarlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0