Hmm... Letandet fortsätter

Det gick väl inte så superbra idag. De var mest ute efter någon med bil till hemtjänsten, och tyckte att jag kunde bli personlig assistent istället. Men jag själv är mer intresserad av hemtjänsten. Jag vet att jag vuxit upp med helt fel syn på utvecklingsstörda barn pga ett totalt misslyckat projekt skolan jag gick på hade. Vilket jag även berättade för dom (varför inte vara ärlig?). Ena tjejen tyckte att det kanske var dumt att jobba inom hemtjänst/assistent alls då, medan den andra tjejen förstod mig precis.

Men problemet kvarstår, jag kan ev få lite jobb där då och då om jag har tur. Men jag får fortsätta leta jobb ändå i och med att det var så osäkert... Så då är frågan vart jag ska leta då... Mataffärer och de flesta butiker osv lär ha ganska fullt eftersom det är dit alla ungdomar går för att be om sommarjobb. Jag har frågat på djuraffären i Åkersberga och i Arninge, utan resultat. Även kollat på Willys som bad mig återkomma efter sommaren...

Det finns alltid NÅGOT ställe som kan tänka sig en sommarjobbare, men det är som att leta efter en nål i en höstack... Det hade gått så mycket enklare om jag haft en metalldetektor om man säger så... *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0